Un nou inceput


Un inceput poate fi riscant, irascibil, curios dar necesar.
 Nu mi-a fost frica niciodata de un nou "start", din contra, mereu am gasit acest nou, provocator. Anul 2012, din prima luna mi-a readus o veche iubire in viata mea, e vorba de radio. Iarna m-a chemat la butoane, la microfon, la gandit si redescoperit. Radio Sky (101.1 fm Constanta) e locul unde prin ger, furtuna, ploaie, canicula trebuia sa ajung. Acum e racoare si e excelent. Pana sa vina vara eram on air dupa amiza, acum sunt dimineata;timpul cand viata prinde sens si uneori simt ca am aripi si zbor prin unde direct la cel care ma asculta, oferindu-i un motiv sa se bucure. Pana nu ai acest microb in sange, nu stii niciodata ce inseamna "dependenta" de radio. Insa eu mai am ceva in plus, constiinta. De multe ori ma intreb daca ce am zis nu a fost o pricina de poticnire, tristete pentru cineva. E drept ca viata e nedreapta si vestile nu sunt mereu bune, dar trebuie sa le primim. Important e ce facem dupa. Daca spun la radio " suntem mintiti", "sunt oameni nesimtiti", "viitorul nu suna bine pentru tara asta" , e posibil sa ajut la ideea ca suntem vai de noi. Si nu am sa mint, asta e adevarul, oricat l-am "vopsi", inafara de sperante nu avem cu ce ne lauda. Fundatiile incearca sa salveze iar conducatorii ingroapa. Nu prea poti lupta impotriva statului fara sa fii dezamagit. In plus Romnaia are un plin mare de prostie, credibilitate aparenta si inconstienta. Oamenii judeca dupa aparitii, cred lucruri ce se contrazic singure, arata mare interes asupra vulgaritatii si totusi cand vorbesti cu ei, se cred atotstiutori. Eu stiu ca Dumnezeu le stie pe toate.
 Asa ca , daca spun adevarul la radio, o fac ca cel ce ma asculta sa nu se minta,sa nu mint. Pe langa asta mereu spun ca nimic gresit nu trebuie sa ne strice starea de bine, lasand grijile sa preia controlul nu facem decat sa ne creeam un rau si mai mare.
De acest fel de discutii imi va fi dor. Nu pot mereu vorbi doar despre asta, dar cand am ocazia o fac, impartasesc experinte si ofer alternative pentru sanatatea noastra psihica, testate in primul rand pe mine.
De cand sunt la Sky am redescoperit muzica, am descoperit sunetele si cantatul. Unii oamnei spun" te-ai cam schimbat de cand esti la sky, nu mai asculti aceiasi muzica". Nu cred ca e adevarat. Muzica de azi, in mare parte, imi place. Dar nu e suficient. Fredonez  "vara nu dorm" pentru ca undeva in piesa ma regasesc si eu, ascult Mike Daimonz, Deepcentral, Dony, Loreen si multi altii pentru ca muzica lor e pentru partile vesele si dansante din mine, e pentru "timpul meu". Insa nu e nimic gresit sa ascult si compozitii diferite care chiar au ceva de spus. Multe piese pe care Radio sky le difuzeaza in heavy rotation sunt hituri in afara tarii. Ele suna intr-un mare fel incepand de la voce, linie melodica si instrumentatie. Nu am cum sa nu apreciez o voce placuta, interesanta, diferita, un sunet placut al chitarii, o linie melodica care te poarta frumos printre sunete. Nu pot face asta pentru ca iubesc muzica, care nu se defineste doar prin "dance-club". Fara muzica nu am putea: simti fiorii, zbura, bucura, trai.
Un exemplu evident o reprezinta piesa "somebody that i use to know" , melodie ce rula la sky cu mult inainte sa fie macar luata in considerare de radiourile mari, dar care e atat de interesanta si face parte din creativitatea muzicii.

Insa orice schimbare, invatatura pe care am acumulat-o de cand sunt la sky ma plaseaza tot in Romania. Tara in care mi-am cladit sperante si vise si care le spulbera pe toate, nu pentru ca nu sunt realizabile ci pentru ca ele nu iti ofera un mediu propice pentru viata.
Aici gasesti oameni incredibili, rari dar buni, insa nu e suficient. Nu am timp sa caut oamenii potriviti. Viata mea se invarte in jurul familiei mele(care acum e formata doar din sotul meu). Vreau sa merg la spital si sa nu raman cu un gust amar, vreau sa am incredere in politie, vreau sa merg sigura pe strada, sau macar in proportie de 80%. Nu pot plati spaga, nu am facut asta si nu o sa pot face asta niciodata, nu imi sta in caracter nici daca asa vrea. Timpul pe care il pierd plimbandu-ma pe la institutiile statului dupa nu stiu ce act, e valoros pentru mine. Romania nu ofera siguranta. Mai sunt oamnei optimisti in tara care vor sa schimbe ceva, eu vreau asta si poate intr-o zi se va intampla, dar nu foarte curand. Eu una am renuntat si nu imi pare foarte mult rau. Ma asteapta un nou inceput.

In ultima perioada am citit despre credintele oamenilor ca in Romania se poate. Da se poate sa ma enervez aici, sa vreau sa ma indepartez de caracterele murdare ale oamneilor dar nu se poate sa cred ca "se poate ". E prea mult de schimbat si nu se poate repede. Nu voi astepta sa ajung batrana fara sa am certitudinea ca "se va schimba" si sa traiesc cu posibilitatea ca "imi va parea rau".
Am speranta, dar asta ma priveste pe mine si ce e al meu mai inainte de toti. Nu am cum sa fiu optimist  fata de Romania fara sa ma simt asa. Sunt tanara si incerc. Acest pamant nu e facut doar pentru "a sta" ci si pentru "a te plimba".
Nu pun bazele in "aici" ma asteapta un mare "acolo" , si pot exploata.
Inceputurile nu sunt facute sa fie indepartate ci sa fie acceptate indiferent de sentimentele care te cuprind. Nu poti trai cu regrete. Nu poti trai fara speranta. Nu poti trai fara a fi multumit de tine. Nu poti trai gandindu-te mereu la ziua de maine. Dumnezeu m-a facut sa pot, orice, si m-a sfatuit sa las grijile Lui. Mi-A pus pamantul la picioare, mi-A dat prin picioare si minte posibilitatea sa aleg, sa merg sa ma bucur. Sentimentele sunt de moment, tot ce ramane esti tu, partenerul si invatatura. Asta e scopul in viata: sa faci totul pentru lucrurile care raman si conteaza. Restul vine si trece.
Inceputul e un nou pas spre ceea ce te va defini cand viata de "aici" va spune stop. Vei trai "acolo" cu ce ai cules.
Asa ca indiferent de cum sunt altii, eu voi trai  sa fiu bine(mai ales psihic). Doar traind asa pot fi "om" in lumea lui Dumnezeu.
Nu pot inchide ochii la ce e in jurul meu sa visez frumos, dar pot constientiza si trai diferit!
http://www.youtube.com/watch?v=A_af256mnTE

!

Comentarii

Postări populare