Trecutul traieste cu noi!


Istoria ... inca traieste si e plina de nostalgie...de durere...de lacrimi...de oameni frumosi la port, la chip si la suflet.
Avem o istorie trista...dar si frumoasa...locul unde traim...unde mergem... a fost candva un loc plin de sange lasat de razboaie...dar si un loc unde oamenii simpli radeau si simteau viata din plin...
Traim prin istorie insa am ascuns urmele...a ramas doar zona geografica...care s-a tocit...insa daca privim in timp...scriem povesti...drame...tragedii...comedii...etc ...
Acum 2 ani veneam din Dristor (Bucuresti) si ma indreptam spre Unirii cu tramvaiul 27...si am avut o traire faina...despre care am scris...

"priveam uimita la casele de pe 1 mai , acolo unde odata se scriau povesti de viata, si se traia viata epocii .
azi ma confundam cu raceala fumului si sticlelor goale amestecate de acel aer a timpului de demult.
cat de imbacsit era aerul acum si cat de prospetime simteam in chemarile de atunci, trasurile de odinioara, fustele si palariile femeiilor purtate cu atata eleganta.
un magazin de tzoale a'la "paris" imi reveni in minte , prezentari de moda... nimic nu avea farmecul redat de maiestria cu care femeiile pe acele strazi purtau hainele.
desi mai aveam ceva pana la unirii , destinatia finala, am coborat, am simtit nevoia sa vibrez in pulsul anilor de atunci,
cate povesti au perettii acelor case ...!... ii atingeam cu varful degetelor si imi dadeau mangaierea strazilor si a birjarilor care alergau nebuni sa duca coconasii si cucoanele la diferite baluri.
privirea atintita catre linia de tramvai si taxiuri, masinile ultimul racnet care decolau in fata mea ... insa o mana a timpului ma tragea mai mult spre acele case nu foarte luxoase dar pline de povesti, povesti ce ma faceau sa simt acele vremuri "bunico zimi o poveste sa pot adormi", acel sentiment placut de care nu te mai saturi.
amestecata in istorie am simtit nevoia unei picaturi de apa, in geanta insa gasi un fular, desi cald afara, l-am luat in mana si il tineam strans. pluteam pe strazile acelea pline de galagie si ma simteam paralel cu ambele lumi contopite de casele si magazinele din colturile strazilor.
in capatul unei strazi necunoscute ma oprii si privii inapoi ... am lasat ani ... obiecte ... fiinte toate acolo...unde istoria se scrie ... pe acele strazi pe care in timpul revolutiei au murit oameni, copii fugeau sa se ascunda de furia multimii ... acele strazi care odata erau in plina glorie si care acum sunt un vechi cimintir unde isi aleana tristetile vietii cativa oameni.
desi plini de durere si zambete peretii acelor vechi cladiri pastreaza parfumul tineretii .... a vietii vesnice ...
probabil ca nici o vopsea nu va sterge istoria cum nici un vant nu sterge frigul pe care il simteam ... in acea alura a noptii.
nu am fost acolo atunci insa simteam ca fac parte din peisaj ...
durerea resimtita in taria palmei a acelui fular strans... mi-a amintit de mine ... era frig ... era seara ... si urma un drum lung ... spre alta istorie ... am pus fularul la gat si am plecat ... fularul imi oferi o alta poveste ...
ce istorie poate scrie acest obiect purtat cu agale pe strazile din Bucuresti???
intr-o zi ma voi opri, batrana ... pe strada asta ... aici avea sa inceapa ...
una din povestile mele resimtita odata tarziu ..."

Comentarii

  1. Te inteleg perfect... eu am o colectie numismatica (monezi vechi) si de multe ori cand tineam in mana acei bani din alte vremuri ma gandeam oare prin cate maini au trecut... si aproape puteam sa-i vad, sa-i simt pe toti acei oameni dn alte vremuri...

    RăspundețiȘtergere
  2. nu mai sunt bani sa tinem istoria in picioare...

    RăspundețiȘtergere
  3. Bogdan cunosc senzatia...tot ce tine de trecut ma incanta!
    Bucur...am lucrat in presa stiu ca nu sunt bani pentru istorie..pentru altceva sunnnt!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare